تبلیغات
- - سود کلان قاچاقچیان لوازم آرایش زیر چتر زیبایی زنان
-
پایگاه حجاب و عفاف شهرستان بیجار گروس پایگاه حجاب و عفاف شهرستان بیجار گروس پایگاه حجاب و عفاف شهرستان بیجار گروس پایگاه حجاب و عفاف شهرستان بیجار گروس پایگاه حجاب و عفاف شهرستان بیجار گروس
درباره وبلاگ


با عرض سلام و ادب ممنونم این وبلاگ را برای مطالعه انتخاب کرده اید. این وبلاگ در راستای آشنایی بیشتر با فرهنگ حجاب و عفاف و بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) برای کلیه علاقمندان و دوستداران اهل بیت علی الخصوص شهروندان بیجاری راه اندازی شده است. امیدوارم ساعات خوبی را با هم به کسب معارف فاطمی بپردازیم
از شما تقاضامندم لطف کنید و ما را با نظرات زیبای خودتون در این مسیر همراهی کنید

مدیر وبلاگ : رنجبران

××××××××××××××××
زهرا که عنایتش به دنیا برسد
باشد که به فریاد دل ما برسد
یا رب سببی ساز که در روز حساب
پرونده ما به دست زهرا برسد
××××××××××××××××
وقتی گدای فاطمه بودن برای ماست
احساس می كنم كه دو عالم گدای ماست

مدیر وبلاگ : اکبر رنجبران
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شما در باره مطالب این وبلاگ چیست ؟





فروش محصولات آرایشی در ایران تجارت پرسودی است که به دلیل قاچاقی بودن اکثر این محصولات، سود آنها عاید کشورهای صادرکننده و در نهایت شرکت‌های آرایشی بزرگ چند ملیتی و جهانی می‌شود.
سود کلان قاچاقچیان لوازم آرایش زیر چتر زیبایی زنان
انسان همواره دوستدار زیبایی است و این موضوع منحصر به سال‌های اخیر نیست بلکه همواره علاقه به زیبایی همراه فرد بوده است.

فرهنگ زیبایی و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی از چه زمانی و چگونه به کشورمان آمد؟

در حوزه‌ واردات فرهنگ زیبایی به ایران، مطبوعات، تجار، دولت و خود زنان نقش ایفا کرده‌اند. تجار در بازاریابی لباس‌ها و لوازم آرایش برای زنان ایرانی، نقش عمده‌ای را در استانداردهای زیبایی ایفا کردند.

انتشار عکس‌های زنان و معرفی محصولات آرایشی و فرهنگ زیبایی غربی در تبلیغات رسانه‌ا‌‌ی و مطبوعات ایرانی در دوره رضاخان و توأم با پروژه‌ بیداری زنان پیش می‌رفت. پروژه بیداری زنان می‌خواست به زنان القا کند که حجاب موفقیت آنها را در عرصه‌ها و اماکن عمومی با مشکل مواجه می‌سازد. از این رو زنان را تشویق می‌کرد که حجاب درونی را با حجاب بیرونی جایگزین کنند.

در مقاله‌ای که در پورتال شورای فرهنگی اجتماعی زنان منتشر شده، آمده است: در مورد ایران آمارهای رسمی زیادی در خصوص مصرف لوازم آرایشی وجود ندارد. تنها آمار موجود رسمی در این خصوص مربوط به هزینه‌هایی است که خانوارهای شهری و روستایی به طور متوسط صرف خرید لوازم آرایشی می‌کنند.

با توجه به عدم شیوع زیاد این هزینه‌ها در میان خانوارهای روستایی در اینجا فقط آمار مربوط به هزینه‌های لوازم آرایشی خانوارهای شهری گزارش شده است.

در فاصله‌ سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶ با افزایش مصرف لوازم آرایش در میان خانوارهای شهری مواجه هستیم.بر اساس آمار در سال ۸۵، ۱۲ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۵۸۴ خانوار شهری وجود داشته که با ضرب این رقم در ارزش ریالی مصرف لوازم آرایشی برای سال مذکور رقمی حدود ۲ میلیارد تومان به دست می آید که رقم بسیار زیادی است.

نگاهی به آمار و ارقام و رشد آنها نشان می‌دهد که فروش محصولات آرایشی در ایران تجارت پرسودی را تشکیل می دهد که به دلیل قاچاقی بودن اکثر این محصولات، سود آنها عاید کشورهای صادرکننده و در نهایت شرکت‌های آرایشی بزرگ چند ملیتی جهانی می‌شود.

این قضیه نشان می‌دهد که اقتصاد و زیبایی و یا پول و زیبایی پیوند نزدیکی با هم دارند. این ارتباط در خصوص جراحی زیبایی نیز صادق است.

اسماعیل بلالی و جواد افشار کهن در این مقاله می‌نویسند: اولین جراحی زیبایی به معنای امروزی آن سال ۱۳۰۷ در یکی از بیمارستان‌های تهران انجام شد. با این حساب از عمر جراحی پلاستیک در ایران حدود ۸۵ سال می‌گذرد. اگرچه این نوع جراحی در سال‌های اولیه خود مهجور بود، طی سال های اخیر رشد سرسام آوری پیدا کرده است.

آماری رسمی در مورد جراحی زیبایی در ایران در دست نیست. بر اساس یک آمار غیر رسمی، هر ساله بیش از ۳۶ هزار ایرانی زیر تیغ جراحی زیبایی صورت می‌روند. از میان جراحی‌های انجام شده زیبایی در ایران، جراحی زیبایی بینی در مقام اول قرار دارد.

بر اساس آمار غیر رسمی، ایران از نظر تعداد جراحی زیبایی بینی، در دنیا اول است. بعد از ایران، کشورهای امریکا، انگلستان و تا حدی فرانسه در ردیف های بعدی قرار دارند.

بر این اساس سیاستگذاران فرهنگی باید به خواست‌های زنان و هم به‌ خواست‌های جامعه در خصوص زیبایی توجه داشته باشند. بسیاری از زنان از مصرف به معنای اعم لذت می‌برند. با برنامه‌ریزی فرهنگی می‌توان این مصرف گرایی را که حاصل تعامل نظام سرمایه‌داری برای تبلیغ مصرف گرایی و خواست خود زنان است به مسیری صحیح هدایت کرد. علاوه بر این بسیاری از مبادی ورودی لوازم آرایشی تحت کنترل افراد قاچاقچی و سودجو است، با کنترل مرزها می‌توان از سود هنگفتی که‌ به جیب سرمایه‌داری جهانی و شرکت‌های بزرگ سرازیر می‌شود جلوگیری کرد.

اما حتی با بستن مرزهای خاکی، اگر مرزهای فرهنگی و عناصر خلل پذیر فرهنگی اصلاح نشوند، هنوز تقاضا برای ورود محصولات و لوازم آرایشی وجود خواهد داشت و این تقاضا کششی خواهد بود برای فعال‌تر شدن قاچاقچیان. پس باید حفره‌های فرهنگی مرتبط شناسایی و با عناصر فرهنگی و تفکرات مفید پر شوند.




نوع مطلب : حجاب و عفاف، 
برچسب ها : سود کلان قاچاقچیان لوازم آرایش زیر چتر زیبایی زنان،
لینک های مرتبط :
اکبر رنجبران
سه شنبه 29 مرداد 1392
یکشنبه 15 مرداد 1396 06:51 ق.ظ
This is a really good tip particularly to those new to
the blogosphere. Brief but very accurate information… Thanks
for sharing this one. A must read post!
شنبه 19 فروردین 1396 06:04 ب.ظ
Asking questions are genuinely good thing if you are not understanding something totally, however this post gives good understanding
even.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
کلیه حقوق این وبلاگ برای پایگاه اطلاع رسانی حجاب و عفاف شهرستان بیجار - محفوظ است