- با عرض سلام و ادب ممنونم این وبلاگ را برای مطالعه انتخاب کرده اید. این وبلاگ در راستای آشنایی بیشتر با فرهنگ حجاب و عفاف و بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) برای کلیه علاقمندان و دوستداران اهل بیت علی الخصوص شهروندان بیجاری راه اندازی شده است. امیدوارم ساعات خوبی را با هم به کسب معارف فاطمی بپردازیم از شما تقاضامندم لطف کنید و ما را با نظرات زیبای خودتون در این مسیر همراهی کنید مدیر وبلاگ : رنجبران ×××××××××××××××× زهرا که عنایتش به دنیا برسد باشد که به فریاد دل ما برسد یا رب سببی ساز که در روز حساب پرونده ما به دست زهرا برسد ×××××××××××××××× وقتی گدای فاطمه بودن برای ماست احساس می كنم كه دو عالم گدای ماست tag:http://hejab.mihanblog.com 2017-07-27T22:29:38+01:00 mihanblog.com معاون دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان: بیجار ظرفیت تبدیل به بام فرهنگی ایران را دارد 2014-12-19T13:18:22+01:00 2014-12-19T13:18:22+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/230 اکبر رنجبران معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: این شهرستان این ویژگی و پتانسیل را دارد که به بام فرهنگی ایران تبدیل شود. حجت‌الاسلام مهدی فرزی شامگاه پنجشنبه در جلسه معارفه امام جمعه شهر توپ‌آغاج که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تقارن این معارفه با ارتحال پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: امید است به برکت وجود مقدس پیامبر و ائمه معصومین بتوانیم کار فرهنگی خود را به گونه‌ای انجام دهیم که مورد رضای پروردگار متعال قرار گیرد.و معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: این شهرستان این ویژگی و پتانسیل را دارد که به بام فرهنگی ایران تبدیل شود.


خبرگزاری فارس: بیجار ظرفیت تبدیل به بام فرهنگی ایران را دارد


حجت‌الاسلام مهدی فرزی شامگاه پنجشنبه در جلسه معارفه امام جمعه شهر توپ‌آغاج که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تقارن این معارفه با ارتحال پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: امید است به برکت وجود مقدس پیامبر و ائمه معصومین بتوانیم کار فرهنگی خود را به گونه‌ای انجام دهیم که مورد رضای پروردگار متعال قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهر بیجار به عبارتی از منظر فیزیکی و جغرافیایی بام ایران است، گفت: این شهرستان این ویژگی و پتانسیل را دارد که به بام فرهنگی ایران نیز تبدیل شود.

]]>
احداث پارک بانوان از خواسته بحق بانوان بیجاری از مسئولین است 2014-12-17T09:07:20+01:00 2014-12-17T09:07:20+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/229 اکبر رنجبران با توجه به وجود استعدادهای فراوان در بین بانوان ورزشکار بیجاری و پر رنگ شدن استقبال و حضورشان در عرصه ورزش متاسفانه کم توجهی مسئولین مربوطه و نبود فضای مناسب ورزشی و مربیان متخصص در این زمینه،جای هیچگونه پیشرفتی برای بانوان ورزشکار بیجاری وجود ندارد.     زنان بیش از نیمی از جمعیت شهر بیجار را تشکیل می دهند، افرادی که مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده جامعه را بر عهده دارند.و ورزش کردن یکی از ارکان سلامتی آنها بشمار می آید.    روند توسعه زندگی شه با توجه به وجود استعدادهای فراوان در بین بانوان ورزشکار بیجاری و پر رنگ شدن استقبال و حضورشان در عرصه ورزش متاسفانه کم توجهی مسئولین مربوطه و نبود فضای مناسب ورزشی و مربیان متخصص در این زمینه،جای هیچگونه پیشرفتی برای بانوان ورزشکار بیجاری وجود ندارد.


احداث پارک بانوان از خواسته ای بحق بانوان بیجاری از مسئولین است
 
  زنان بیش از نیمی از جمعیت شهر بیجار را تشکیل می دهند، افرادی که مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده جامعه را بر عهده دارند.و ورزش کردن یکی از ارکان سلامتی آنها بشمار می آید.
 
 روند توسعه زندگی شهری و تغییر الگوهای حرکتی روزانه و در نتیجه کاهش فعالیت های حرکتی به ویژه در بانوان، اندام ها و عضلات آنان را تحت تاثیر و خطر جدی کم تحرکی و ضعف های جسمانی قرار داده است.
]]>
شبکه های اجتماعی درصدد از بین بردن غیرت دینی مسلمانان هستند 2014-12-10T13:03:45+01:00 2014-12-10T13:03:45+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/228 اکبر رنجبران سید حسین محمودی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای دانشجو که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده های شهدا در دانشگاه پیام نور برگزار شد با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی شهدا برای مقابله با دشمنان اظهار کرد:  شهدا برای امنیت و آسایش مردم جان خود را از دست دادند و ما باید پاسدار خون شهیدان باشیم.   وی گفت: دانشجویان و دانش آموزان بیشترین آمار شهیدان را تشکیل می دهند که در عنفوان جوانی و نوجوانی خود میز و نیمکت مدرسه و دانشگاه را برای جنگ علیه باطل رها کردند. سید حسین محمودی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای دانشجو که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده های شهدا در دانشگاه پیام نور برگزار شد با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی شهدا برای مقابله با دشمنان اظهار کرد:  شهدا برای امنیت و آسایش مردم جان خود را از دست دادند و ما باید پاسدار خون شهیدان باشیم.


 

وی گفت: دانشجویان و دانش آموزان بیشترین آمار شهیدان را تشکیل می دهند که در عنفوان جوانی و نوجوانی خود میز و نیمکت مدرسه و دانشگاه را برای جنگ علیه باطل رها کردند.

]]>
یا هو 2014-07-20T16:51:29+01:00 2014-07-20T16:51:29+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/13 اکبر رنجبران پایگاه وبلاگ بسیج بیجار
پایگاه وبلاگ بسیج بیجار
]]>
آنجا که فداکاری یک معلم کردستانی بار دیگر رخ نشان می‌دهد 2014-07-19T03:50:19+01:00 2014-07-19T03:50:19+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/227 اکبر رنجبران معلمی که الفبای جاودانه زیستن را به دانش آموزان خود می آموزدقصه، قصه درد است و رنج، اما این بار این قصه با فداکاری یک معلم بیجاری، با مقداری امیدواری نیز همراه شده است... به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، امروز دیگر معلمان استان کردستان به واسطه فداکاری معلم مریوانی(محمدعلی محمدیان) نزد دیگر هموطنانمان و حتی مردم جهان به عنوانی معلمانی فداکار شناخته می شوند. البته این مسئله پیشینه ای دیرینه در استان کردستان دارد و سال‌ها پیش نیز یک معلم کامیارانی به معلمی که الفبای جاودانه زیستن را به دانش آموزان خود می آموزد



قصه، قصه درد است و رنج، اما این بار این قصه با فداکاری یک معلم بیجاری، با مقداری امیدواری نیز همراه شده است...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، امروز دیگر معلمان استان کردستان به واسطه فداکاری معلم مریوانی(محمدعلی محمدیان) نزد دیگر هموطنانمان و حتی مردم جهان به عنوانی معلمانی فداکار شناخته می شوند.

البته این مسئله پیشینه ای دیرینه در استان کردستان دارد و سال‌ها پیش نیز یک معلم کامیارانی به نام"ادهم مظفری" با بخشیدن جان خود، جان یکی از دانش آموزان خود را نجات داده بود تا فداکاری و از خودگذشتگی معلمان این سرزمین را برای همیشه در کتاب تاریخ جاودانه کند.

این بار نیز معلم دیگری از دیار گروس و بیجار کردستان، در این عرصه وارد میدان شده و بر این موضوع صحه گذاشته است...

]]>
چه جوری توی این ساپورت جامی‌شوی آبجی جان؟! 2014-07-19T02:58:38+01:00 2014-07-19T02:58:38+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/225 اکبر رنجبران دمِ عید بود و اَ‌بوی جانمان ما را با اهل‌ بیت فرستاده بود تا برویم چِش ‌و ‌چال بازار را در‌آورده و دم‌ِعیدی کأنه حوران و غلامان بهشتی نونوار و شیک‌و‌پیک بشویم! آقا ما رفته بودیم توی یک مغازه‌ای و داشتیم برای خودمان سوت می‌زدیم و اجنا‌س را می پاییدیم که دیدیم یک بانویی با یک پوشش خیلی استغفراللهی دارد با فروشنده بر سر یک رأس تنبان نیم‌متری(!) چک‌و‌چانه میزند که اِلاو‌لله باید بگذاری پرو نمایم! فروشنده هی قسم و آیه وصله‌پینه می‌نمود که این ساپورت است باجی! پرو ندارد که! آن بانو اما م پایگاه حجاب و عفاف شهرستان بیجار

دمِ عید بود و اَ‌بوی جانمان ما را با اهل‌ بیت فرستاده بود تا برویم چِش ‌و ‌چال بازار را در‌آورده و دم‌ِعیدی کأنه حوران و غلامان بهشتی نونوار و شیک‌و‌پیک بشویم!

آقا ما رفته بودیم توی یک مغازه‌ای و داشتیم برای خودمان سوت می‌زدیم و اجنا‌س را می پاییدیم که دیدیم یک بانویی با یک پوشش خیلی استغفراللهی دارد با فروشنده بر سر یک رأس تنبان نیم‌متری(!) چک‌و‌چانه میزند که اِلاو‌لله باید بگذاری پرو نمایم!

فروشنده هی قسم و آیه وصله‌پینه می‌نمود که این ساپورت است باجی! پرو ندارد که! آن بانو اما می‌گفت می‌خواهم ببینم رنگش به رنگ فلان لباس و مدلش به مدل فلان لباسم می‌آید یا نه!

خلاصه از ایشان انکار و از اوشان اصرار. با عشوه و کرشمه‌ای که آن بانو از خودشان صادر می‌نمود خود شیطان هم آب به دهان می‌آمد چه برسد به آقای فروشنده! در نهایت قروغمزه‌ها کارگر افتاد و آن آقای آب به دهان افتاده‌ فروشنده اجازَت پرو را صادر نمودند.


]]>
حجاب؛ چه یک قدم چه صد قدم 2014-01-31T16:54:13+01:00 2014-01-31T16:54:13+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/224 اکبر رنجبران ... به دنبال چادرم می گردم! این اتاق به اون اتاق؛ توی کمد، روی تخت.... دوستم بهم گفت : دنبال چی می گردی؟ چادرت؟! کجا می خواهی بری؟گفتم :سر خیابان تا جزوه ات را واسه خودم فتوکپی بزنم.گفت: خب چند قدم که بیشتر نیست زود می آیی. چادر نمیخواهد !(و خنده ای از شیطنت بر لبهایش نقش بست )به یاد پوشش خودش افتادم ... گفتم: ( مثل همان دلیل خودت ) چطور تو برای رفتنِ همین مسیر خودت رو آرایش می کنی!!؟ چه فرقی دارد، اونم که چند قدم بیشتر نیست؟گفت: ( با یک گل که بهار نمی شود) آیا با این رفتار ما (مح
... به دنبال چادرم می گردم! این اتاق به اون اتاق؛ توی کمد، روی تخت....

دوستم بهم گفت : دنبال چی می گردی؟ چادرت؟! کجا می خواهی بری؟

گفتم :سر خیابان تا جزوه ات را واسه خودم فتوکپی بزنم.

گفت: خب چند قدم که بیشتر نیست زود می آیی. چادر نمیخواهد !

(و خنده ای از شیطنت بر لبهایش نقش بست )

به یاد پوشش خودش افتادم ... گفتم: ( مثل همان دلیل خودت ) چطور تو برای رفتنِ همین مسیر خودت رو آرایش می کنی!!؟ چه فرقی دارد، اونم که چند قدم بیشتر نیست؟

گفت: ( با یک گل که بهار نمی شود) آیا با این رفتار ما (محجبه بودن) واقعاً جامعه از فساد ایمن می شود؟ به نظرم وقتی این همه بی حجاب تر از من و تو هستن، حجاب داشتن من یا تو چه فایده ای دارد؟ اگر قرار است کسی از بی حجابی من منحرف شود و به دامن گناه بیفتد، به فرض که من رعایت کنم، آنقدر بی حجاب هست که باز هم دیگران را به گناه بیندازند! پس چه فرقی می کند من با حجاب باشم یا بی حجاب؟ اگر من مثل تو با حجاب شوم یا تو مثل من شوی فرقی برای جامعه ای با این جمعیت و این بزرگی ندارد.

یک داستان جالب بخاطرم آمد، برایش تعریف کردم:





گنجشکی باعجله و تمام توان به آتش نزدیک میشد و برمیگشت!

پرسیدند: چه میکنی؟

گفت:در این نزدیکی چشمه آبی هست ... نوک خود را پر از آب میکنم وآن را روی آتش میریزم.

گفتند: حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می آوری بسیار زیاد است!! و این آب فایده ای ندارد.

گفت: شاید نتوانم آتش را خاموش کنم ، اما آن هنگام که از من پرسیده شود:

زمانی که دوستت در آتش میسوخت تو چه کردی؟

پاسخ میدهم : هر آنچه از من بر می آمد ...انجام دادم ...

و این پاسخی است که در روز قیامت به خداوند خواهم داد... دیگر قانع شد و با هم به دنبال چادرم گشتیم .
]]>
همین نظر امام، برای تمام مسئولین كافی است 2014-01-26T16:49:57+01:00 2014-01-26T16:49:57+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/221 اکبر رنجبران وقتی به عنوان یک بانوی ایرانی، سری به بازار حجاب و عفاف می‌زنی می‌بینی انواع و اقسام مدل‌های پوشش توی بازار فراهم شده تا با دستی کاملا باز بتوانی نوع پوشش‌ات را انتخاب کنی. چادر ساده، چادر ملی، چادر دانشجویی، چادر عربی، چادر مشکی، چادر قهوه‌ای، چادر خاکستری، چادر سفید، مقنعه ساده، مقنعه کرواتی، مقنعه لبنانی، مقنعه سه گوش، مقنعه نمازی، مقنعه چانه دار، مقنعه مهمان‌داری، مقنعه تل سر خود، مقنعه کویتی، و... خلاصه تا دلت بخواهد مدل و رنگ‌بندی وجود دارد تا بتوانی طبق سلیقه خودت پوششی مناسب وقتی به عنوان یک بانوی ایرانی، سری به بازار حجاب و عفاف می‌زنی می‌بینی انواع و اقسام مدل‌های پوشش توی بازار فراهم شده تا با دستی کاملا باز بتوانی نوع پوشش‌ات را انتخاب کنی. چادر ساده، چادر ملی، چادر دانشجویی، چادر عربی، چادر مشکی، چادر قهوه‌ای، چادر خاکستری، چادر سفید، مقنعه ساده، مقنعه کرواتی، مقنعه لبنانی، مقنعه سه گوش، مقنعه نمازی، مقنعه چانه دار، مقنعه مهمان‌داری، مقنعه تل سر خود، مقنعه کویتی، و...

خلاصه تا دلت بخواهد مدل و رنگ‌بندی وجود دارد تا بتوانی طبق سلیقه خودت پوششی مناسب انتخاب کنی.


پایگاه حجاب و عفاف شهرستان بیجار


اما نکته‌ای که مهم به نظر می‌رسد، نظارت مسئولین روی این همه مدل و رنگ‌بندی پوشش است. آیا نظارت باید دقیق داشته باشد؟ یا باید آزادمان بگذارند؟ یا همین جوری خوب است؟

بدون حرف اضافه و حاشیه‌های خسته‌کننده برویم سراغ تئوریسین بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره). ایشان قبل از ورودشان به ایران (در پاریس) جمله‌ای را به خبرنگار خارجی گفتند که با نگاه به آن، هم تکلیف خودمان برای انتخاب نوع پوشش مشخص می‌شود و هم تکلیف مسئولین که کجاها را باید نظارت کنند.

جمله گهربار حضرت امام این است: «آرى در اسلام زن باید حجاب داشته باشد، ولى لازم نیست که چادر باشد. بلکه زن مى‏تواند هر لباسى را که حجابش را به وجود آورد اختیار کند. ما نمی‌‏توانیم و اسلام نمی‌‏خواهد که زن به عنوان یک شى‌ء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام می‌خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانى جدى و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم تا زنان فقط شیئى براى مردان و آلت هوسرانى باشند.»

[صحیفه نور ج‏۵- ۲۹۴]

]]>
قدیم ندیما زن ها و مرد ها چه جوری حجاب داشتن 2013-11-09T01:04:20+01:00 2013-11-09T01:04:20+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/220 اکبر رنجبران بین النهرینشکل لباس زنان مشابه مردان بود با این تفاوت که در لباس آنها از پارچه های  عریض تر و بلند تری استفاده میشد.بر اساس یک قانون آشوری،در حدود 1200 ق.م زنان میبایست هنگام بیرون رفتن از منزل از حجاب (veil) استفاده میکردند.مصر باستانبرهنگی برای...؟کنیزان،روسپی ها ورقصندگان از نازلترین طبقات جامعه آنان بودند که گاه برهنه دیدیه شده اند.روم باستانرومی ها کسانی را که تن پوش قالب تن میپوشیدند مجرم شناخته و برای آنان مجازات اعدام قائل میشدند.زنان رومانیا وقتی از خانه خارج میشدند با چادری بلند ت بین النهرین

شکل لباس زنان مشابه مردان بود با این تفاوت که در لباس آنها از پارچه های  عریض تر و بلند تری استفاده میشد.

بر اساس یک قانون آشوری،در حدود 1200 ق.م زنان میبایست هنگام بیرون رفتن از منزل از حجاب (veil) استفاده میکردند.

مصر باستان

برهنگی برای...؟

کنیزان،روسپی ها ورقصندگان از نازلترین طبقات جامعه آنان بودند که گاه برهنه دیدیه شده اند.

روم باستان

رومی ها کسانی را که تن پوش قالب تن میپوشیدند مجرم شناخته و برای آنان مجازات اعدام قائل میشدند.

زنان رومانیا وقتی از خانه خارج میشدند با چادری بلند تمام بدن را تا روی پاها میپوشانیدند و چیزی از برآمدگی های بدن مشخص نمیشد

یونانیان باستان

ویل دورانت میگوید: "آرتمیس" ، الله عفت (و یکی از خدایان یونانیان باستان )است و عالیترین نمونه دختران جوان به شمار می آید.

اسپانیا

در این زمان ردا، با منشا ایرانی،به پوشاک مردان افزوده شد.زنان چادر بزرگی میپوشیدند که تنها شکافی برای دیدن داشت

انگلستان

در این دوران مردان باشلق ساده ای بر سر می گذاشتند، در حالی که زنان موی خود را زیر روسری یا(هدریا) از پارچه کتان پنهان میساختند.

ایتالیا

پوشش سر زنان ایتالیا در قرون میانه پارچه ای بود به شکل مستطیل یا نیم دایره که روی سر می انداختند.

بیزانس

زنان اشراف به ندرت در انظار عمومی ظاهر میشدند

]]>
آتش بی حجابی و بی حیایی! 2013-11-08T00:00:34+01:00 2013-11-08T00:00:34+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/219 اکبر رنجبران آتش که در جنگل می افتد، همه کسانی که در قبال خاموش کردن آن مسئول هستند، هر کاری از دستشان بر بیاید انجام می دهند، هر کس از جانش مایه می گذارد تا آتش را خاموش کند، و مهمترین کار در این موقع، متحد شدن بر اساس قانون و برنامه ای واحد و هدفمند برای از بین بردن آتش است. آیا دیده اید اولین کاری که انجام می گیرد، و تمرکز آتش نشان ها روی آن موضوع است،‌چیست؟ وقتی آتش با همه قدرتش به جنگل می زند، راحت ترین طعمه های آتش، درختان خشک هستند،‌در این میان، باد، بزرگترین کمک را به وسعت بخشیدن به آتش که در جنگل می افتد، همه کسانی که در قبال خاموش کردن آن مسئول هستند، هر کاری از دستشان بر بیاید انجام می دهند، هر کس از جانش مایه می گذارد تا آتش را خاموش کند، و مهمترین کار در این موقع، متحد شدن بر اساس قانون و برنامه ای واحد و هدفمند برای از بین بردن آتش است.



آیا دیده اید اولین کاری که انجام می گیرد، و تمرکز آتش نشان ها روی آن موضوع است،‌چیست؟
وقتی آتش با همه قدرتش به جنگل می زند، راحت ترین طعمه های آتش، درختان خشک هستند،‌در این میان، باد، بزرگترین کمک را به وسعت بخشیدن به آتش می کند، بهترین کاری که در این میان انجام می گیرد، بستن خط آتش است تا، از سرایت آتش به درختان سالم جلوگیری به عمل آید، حال شیوه هایی که آتش نشان ها انجام می دهند، متناسب با کارشان این است که ردیفی از درختان را در مقابل آتش حذف می کنند تا جلوی سرایت آتش را بگیرند،‌ و این در حالی است که نه می توان روی درختان خشک سرمایه گذاری کرد و نه می توان جلوی باد را گرفت…


]]>
حجاب از دیدگاه یک دستفروش 2013-11-07T01:59:08+01:00 2013-11-07T01:59:08+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/218 اکبر رنجبران این یه عکس ساده بیش نیست اما می تواند تلنگری باشد برای خیلی ها. از افرادی که انجام کار فرهنگی و احیای ارزشها را محدود به مکان های خاص می دانند تا افرادی که این کارها را داری هزینه دانسته و به این بهانه زیر آن شانه خالی می کنند.   برخی دیگر در حد وسع و توان خود و به قیمت از دست دادن مشتریان اندک خود به فکر احیای ارزشهای دینی ـ فرهنگی هستند.   کنار حرم حضرت معصومه سلام الله علیها دستفروشی که چند تا اسباب بازی و ادویه جات تمام سرمایه اش بود این مطلب را روی اجناسش ق این یه عکس ساده بیش نیست اما می تواند تلنگری باشد برای خیلی ها. از افرادی که انجام کار فرهنگی و احیای ارزشها را محدود به مکان های خاص می دانند تا افرادی که این کارها را داری هزینه دانسته و به این بهانه زیر آن شانه خالی می کنند.
 
برخی دیگر در حد وسع و توان خود و به قیمت از دست دادن مشتریان اندک خود به فکر احیای ارزشهای دینی ـ فرهنگی هستند.
 
کنار حرم حضرت معصومه سلام الله علیها دستفروشی که چند تا اسباب بازی و ادویه جات تمام سرمایه اش بود این مطلب را روی اجناسش قرار داد، "حجاب واجب است « از فروش جنس به خانم های بدحجاب معذوریم، حتی بی جوراب و بی چادر»"
 
]]>
عاقبت چشم چرانی زائران حرم امام هادی (ع) 2013-11-06T01:53:03+01:00 2013-11-06T01:53:03+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/217 اکبر رنجبران نقل شده است که شخصی به نام سید علی در سامرا زندگى می کرد. او از شیعیان عجم (غیر عرب) که می خواستند وارد حرم امام هادی(علیه السّلام)و امام حسن عسکری (علیه السّلام) شوند، یک ریال میگرفت و برای این که بفهمد کدام یک از زائران پول داده است، ساق پای کسانی را که پول می دادند مهر می کرد. روزی سید علی جلوی صحن مقدس نثسته بود و سه نفر از ملازمان او هم ایستاده بودند، او هم چوب بزرگی را جلوی خودگذاشته بود. از قضا قافله ای از زائران غیر عرب برای زیارت آمده بودند و او پاى آن ها را مهر می کرد و نقل شده است که شخصی به نام سید علی در سامرا زندگى می کرد. او از شیعیان عجم (غیر عرب) که می خواستند وارد حرم امام هادی(علیه السّلام)و امام حسن عسکری (علیه السّلام) شوند، یک ریال میگرفت و برای این که بفهمد کدام یک از زائران پول داده است، ساق پای کسانی را که پول می دادند مهر می کرد. روزی سید علی جلوی صحن مقدس نثسته بود و سه نفر از ملازمان او هم ایستاده بودند، او هم چوب بزرگی را جلوی خودگذاشته بود.


از قضا قافله ای از زائران غیر عرب برای زیارت آمده بودند و او پاى آن ها را مهر می کرد و پول می گرفت.

]]>
عفت هرکس به اندازه غیرت اوست 2013-11-05T02:44:44+01:00 2013-11-05T02:44:44+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/216 اکبر رنجبران سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی در رابطه با غیرت، عفت و حجاب و روابط آنها باهمعفت از جمله کمالات نفسانی است که با غیرت همراه بوده و غیرت نیز با دارا بودن شریف ترین اوصاف نفسانی مقدمه ای در امر عفاف است. آیت الله جوادی آملی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره نور گفت: عفت هر کسی به اندازه ی غیرت اوست و عفاف خصلتی است که تنها مختص به زنان نیست بلکه مردان را نیز در بر می گیرد. سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی در رابطه با غیرت، عفت و حجاب و روابط آنها باهم
وبلاگ حجاب و عفاف شهرستان بیجار

عفت از جمله کمالات نفسانی است که با غیرت همراه بوده و غیرت نیز با دارا بودن شریف ترین اوصاف نفسانی مقدمه ای در امر عفاف است.
آیت الله جوادی آملی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره نور گفت: عفت هر کسی به اندازه ی غیرت اوست و عفاف خصلتی است که تنها مختص به زنان نیست بلکه مردان را نیز در بر می گیرد.





]]>
کلیپ زیبای حجاب مصونیت است 2013-11-04T01:33:26+01:00 2013-11-04T01:33:26+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/215 اکبر رنجبران کلیپ زیبای حجاب محدودیت نیست، مصونیت است. مجموعه ای از سخنان امام خمینی(ره) درباره حجاب و وضعیت آن در دوران طاغوت و اهداف استکبار از بدحجابی و بی عفتی در جامعه ایرانی در زمان این رژیم که فریاد می کردند آزاد مردان آزاد زنان، زنان چه فعالیت هایی داشتند ؟ فعالیت هایی که ما از زنان می دیدیم این بود که چندنفر جمع شوند که بروند سر قبر رضاخان تشکر کنند که ما را آزاد کردی. چه جور آزاد کردنی؟ به فکر این نیستند که اینها چه آزادی به اینها اعطا کردند. معلوم نیست که اینها تا چه اندازه می خ کلیپ زیبای حجاب محدودیت نیست، مصونیت است. مجموعه ای از سخنان امام خمینی(ره) درباره حجاب و وضعیت آن در دوران طاغوت و اهداف استکبار از بدحجابی و بی عفتی در جامعه ایرانی

وبلاگ حجاب و عفاف شهرستان بیجار

در زمان این رژیم که فریاد می کردند آزاد مردان آزاد زنان، زنان چه فعالیت هایی داشتند ؟ فعالیت هایی که ما از زنان می دیدیم این بود که چندنفر جمع شوند که بروند سر قبر رضاخان تشکر کنند که ما را آزاد کردی. چه جور آزاد کردنی؟ به فکر این نیستند که اینها چه آزادی به اینها اعطا کردند. معلوم نیست که اینها تا چه اندازه می خواستند که زنان و مردان داشته باشند حالا هم اینهایی که علیه اسلام و روحانیت می نویسند همین آزادی را می خواهند که از غرب دیکته شده است برای به فساد کشیدن جوانان ما.

زنان آزاد باشندبرای اینکه در آن مجالسی که تشکیل می دادند دربرابر آن چشمان ناپاک. هم زنان ما را به فساد بکشند و هم جوانان ما را. اینها می خواهند همه فحشا آزاد شود.


دانلود با کیفیت بالا  حجم ۲۲٫۸ مگابایت



دانلود با کیفیت متوسط حجم ۱۶٫۸ مگابایت



دانلود نسخه موبایل دانلود باحجم ۷مگابایت



]]>
شنیدن صدای زن برای مرد نامحرم حرام است !؟ 2013-09-21T02:19:35+01:00 2013-09-21T02:19:35+01:00 tag:http://hejab.mihanblog.com/post/213 اکبر رنجبران عورت بودن صدای زن برای مرد: در حرمت شنواندن زن صدای خود را به نامحرم و بلند سخن گفتن در جایی كه نامحرم وجود دارد و حرمت شنیدن مرد نامحرم صدای زن را میان فقیهان اختلاف است. برخی با استناد به عورت بودن صدای زن، دو نتیجه گرفته‌اند: اولاً، او را از بلند كردن صدای خود و شنواندن به دیگران در مجالسی كه نامحرم وجود دارد، منع كرده‌اند و از این‌رو، اذان زن را برای نماز جماعتی كه مردان حضور دارند، مجزی ندانسته و جهر به حمد و سوره را در نمازهای جهریه بر زن واجب ندانسته، بلكه حرام و مفسد عبادت عورت بودن صدای زن برای مرد: در حرمت شنواندن زن صدای خود را به نامحرم و بلند سخن گفتن در جایی كه نامحرم وجود دارد و حرمت شنیدن مرد نامحرم صدای زن را میان فقیهان اختلاف است. برخی با استناد به عورت بودن صدای زن، دو نتیجه گرفته‌اند: اولاً، او را از بلند كردن صدای خود و شنواندن به دیگران در مجالسی كه نامحرم وجود دارد، منع كرده‌اند و از این‌رو، اذان زن را برای نماز جماعتی كه مردان حضور دارند، مجزی ندانسته و جهر به حمد و سوره را در نمازهای جهریه بر زن واجب ندانسته، بلكه حرام و مفسد عبادت دانسته‌اند.52 ثانیا، شنیدن صدای زن نامحرم را برای مردان به طور مطلق، اعم از اینكه به قصد تلذذ باشد یا نباشد و اعم از اینكه مفسده‌ای بر او مترتّب بشود یا نه، حرام كرده‌اند.53 اما اكثر قریب به اتفاق فقیهان با این دیدگاه موافق نبوده و آن را سخنی بی‌دلیل و مخالف سیره قطعی متصل به زمان معصوم و رفتار معصومان در سخن گفتن با زنان نامحرم دانسته54 و حرمت شنیدن صدای زن را منحصر به صورتی دانسته‌اند كه با قصد لذت همراه باشد و یا بر آن مفسده‌ای مترتّب شود. ]]>